Clever is een opleidingscentrum dat is ontstaan uit een unieke samenwerking tussen GO! scholengroepen Brussel, SCOOP en UN!K met als doel de expertise die binnen de scholen op alle domeinen ter beschikking is te delen en te vermenigvuldigen. Bij Clever kan zowel de individuele onderwijsprofessional als een (kern)team terecht voor vormingen en opleidingstrajecten met een sterke begeleiding als troef. Al onze lesgevers streven ernaar om met veel goesting vanuit hun eigen expertise andere onderwijsprofessionals te versterken. De kracht van Clever is dat we steeds starten vanuit de context van de deelnemers en trajectmatig verder bouwen aan meesterschap onder begeleiding van onze lesgevers. Hierbij zetten we zoveel mogelijk onze eigen mensen van de verschillende scholen en domeinen in, zij staan immers in het werkveld en kennen de context het best. Op die manier komen we tegemoet aan onze missie.
Samen leren vanuit goesting, verbinding en meesterschap daar staan we voor.
Onze missie bestaat erin om kwalitatieve trajecten met een sterk doorgedreven begeleiding aan te beiden. Ons aanbod omvat opleidingen die een antwoord bieden aan de reële noden van onze eigen onderwijscollega’s.
Heidi Humblet
Directeur
Bram Cuyt
Onderwijstransformatie
Katrien Vergauwen
Schoolleiderschap & Teamontwikkeling
Katelijne Van Lommel
Kinder- en jeugdpsychologe
Christophe Van Wambeke
Expert HR
Minne Bezuijen
Administratie
De “goesting” om te leren van en met elkaar staat steeds centraal bij Clever. Met passie, engagement en enthousiasme gaan we aan de slag met wat er leeft binnen de eigen school. Zowel de lesgever als de deelnemer hebben goesting om te groeien door samen te leren, te inspireren, te delen.
In de klas, op school, in de scholengroep, in de samenleving, eigenlijk overal is het belangrijk dat we tonen dat we van elkaar kunnen en mogen leren. Door samen op weg te gaan, creëren we verbinding waaruit een leerrijke omgeving voortvloeit en kruisbestuiving ontstaat.
Binnen Clever zijn we overtuigd van de kracht van onze onderwijsprofessionals. Vanuit een concrete context onderzoeken we de behoefte en ontwikkelen we samen een aanpak die past binnen de eigenheid van elke school. Het streven naar voortdurende verbetering en excellentie resulteert in meesterschap waardoor de onderwijsprofessional gesterkt is voor de uitdagingen nu én in de toekomst.