In dit traject wordt een kernteam (directie + vertegenwoordiging van het team) samen opgeleid. De kerngroep leert te bouwen aan een sterk en gedragen schoolbeleid dat volledig vertrekt vanuit de visie, het hart van de school. Verbinding en samenwerking tussen collega’s, en bij uitbreiding leerlingen en ouders, staat centraal. Je werkt aan een warme schoolcultuur, met aandacht voor verbondenheid en (gelijk) engagement.
Met veel oefeningen, inzichten en voorbeelden, begeleid Katrien je door dit verandertraject. Zo leg je de basis voor structurele en duurzame veranderingen op vlak van schoolklimaat, samenwerking en pedagogisch(-didactische) keuzes.
Jouw traject loopt parallel met dat van 2 andere scholen. Dat zorgt voor de uitwisseling van verrijkende voorbeelden en nieuwe inzichten die je daarna mee kan nemen naar je eigen veranderproces.
Het eindresultaat is een schoolteam dat samen spreekt, samen denkt en samen doet. Een team dat de energie goed bewaakt: waarop zetten we in, wat is prioritair?
Dit traject is gericht op directies en schoolteams die sterker willen worden in visiegedreven keuzes maken, die samenwerken en gedeelde verantwoordelijkheid als doel vooropstellen. Ideaal voor teams die al stappen hebben gezet, maar toch twijfelen of ze al staan waar ze willen staan. Met dit traject sta je steviger in je schoenen en groei je in een manier van werken die nog jaren zijn vruchten afwerpt.
07/11/2024 - Nieuwstraat 122a, 1730 Asse
10/12/2024 - Nieuwstraat 122a, 1730 Asse
28/01/2025 - Dieleghemse Steenweg 24-26, 1090 Jette
25/02/2025 - Nieuwstraat 122a, 1730 Asse
24/04/2025 - Nieuwstraat 122a, 1730 Asse
09u00 - 15u30
09u00 - 15u30
09u00 - 15u30
09u00 - 15u30
09u00 - 15u30
Fysiek
Fysiek
Fysiek
Fysiek
Fysiek
Leidinggevende
Beleidsmedewerker
Kleuteronderwijs
Lager onderwijs
Secundair onderwijs
Deeltijds kunstonderwijs
Volwassenenonderwijs
Kinderdagverblijven
Internaten
Hand-outs presentatie
Geen voorkennis vereist
€ op aanvraag i.f.v. grootte van de school
Max. 15
Katrien Vergauwen
Katrien Vergauwen
Katrien is sociaal pedagoog en leerkracht. Ze gaf 15 jaar les in het hoger onderwijs en werkt daarnaast al 20 jaar met leerkrachten, schoolteams en schoolleiders. Binnen Clever geeft ze vorming en begeleidt ze trajecten rond (persoonlijk) leiderschap en sterke relaties. Ze focust op schoolcultuur als fundament voor een warme, werkbare werkomgeving.
“Bij ons op school hebben we het hele team meer betrokken gekregen bij de schoolwerking. Elke stem telt en is belangrijk voor een beter resultaat. We zijn samen enthousiast en kunnen terug blij zijn voor elkaar. Iedereen is meer gemotiveerd en de verantwoordelijkheden worden gedeeld. We hebben meer begrip voor elkaar en zoeken samen naar oplossingen. Door dit traject kreeg ons team weer vernieuwde energie. We maken betere keuzes omdat we alles vooraf samen goed doorspreken. Onze directie is (terug) meer deel van het team. En ze staat er niet alleen voor: de kerngroep denkt mee en er is minder afstand met het voltallige team.”